Du måste vara inloggad för att skriva

Robert Lindell
Datum 2014-04-25 11:27:09 IP: 213.113.75.205
För att få lite fart på detta forum kanske man kunde ha lite "uppsnack" och eftersnack runt varje GP-race under året. Banan, formkurvor, motorer, startspår, finalfyran m.m. Min fyra för i morrn: Ward, Nicki, Kasprzak, Zagar.


Bertil Hansson
Datum 2014-03-26 02:10:19 IP: 37.250.27.89
För att rekrytera nya förare behövs i första hand att minska kostnaden. 250cc kan ju kanske vara ett alternativ och framför allt göra det billigare både att köpa och underhålla materialet och se till att trimning över vissa normer förbjuds. Det viktigaste är att alla har samma förutsättning så att inte de som har större ekonomiska resurser kan skaffa sig fördelar. Då rasar kostnaderna fort i vädret igen. I nuläget förstår jag att många föräldrar inte har råd eller intresse av att ta kostnaden. Försdök få igång en serie för 250cc.


Tommy Rander
Datum 2014-03-18 09:27:57 IP: 37.250.249.41
När du skriver marknadsföring, menar du då att sporten inte raggar nya förare på ett vettigt sätt utan bara framstår som elitverksamhet? Dagens ungdomsverksamhet verkar i huvudsak vara "ärvd". Har talat med en del crosskillar i 14-15 års åldern och dom kan inte tänka sig pröva en 85cc-hoj: "leksaker", säger dom. 250cc, som ser ut som riktiga speedwayhojar, skulle kunna öppna för crossungar. Därifrån kom massor av förare innan vi fick 80/85 och så är det fortfarande österut. Laguta är ett sånt exempel.


Conny Haage
Datum 2014-03-16 11:34:00 IP: 90.231.194.37
Svensk Speedway och framtiden,det ser inte ljust ut. Men vad är felet, marknadsföring vill jag påstå, speedway framställs idag som om det endast finns Elitverksamhet och dit rekryterar du inga nya förare. Hoppas på vettig diskusssion i detta Forum / Weslake


41669TOR
Datum 2014-03-10 05:50:23 IP: 90.227.183.88
Då är forumet igång. Första frågan är väl om en hårt standardiserad 250cc- maskin borde införas från cirka 13 års ålder. Det innebär att svenska ungdomar kan träna och tävla med riktiga cyklar och enkelt borde kunna slåss med polacker och andra på 500cc från det att de fyller 16.


Artiklar


Varg-Olle - mannen, tiden, livet. Det blir en fjärdeupplaga!

2019-07-17 21:46:15 redaktionen

Tommy Randers omfattande, bildrika och sanningsenliga biografi om Olle Nygren - skriven i nära samabete med honom - har tryckts i tre upplagor men är helt slut. Den är för närvarande borttagen från webshopen. Det blir en fjärde upplaga som kommer i samband med hans 90-årsdag 29 november. En dokumentär ska visas i SVT under våren. LÄS MER

Wroclaw resan slutsåld, nästa år blir det Warszawa och Cardiff!

2019-07-17 20:34:35 Tommy Rander

Resan till Wroclaws GP-rond första helgen i augusti är stängd. Nästa år planeras två resor - tidningen kommer att göra GP-premiären i Warszawa till en tradition, nästa år körs den 16 maj och det blir ett nytt hotell alldeles invid arenan. Cardiff blir av 2020, men detaljerna spikas först senare i höst. För att hålla priserna nere kommer alla slags biljetter att köpas tidigt och därmed begränsas samtidigt antalet resenärer. LÄS MER

Världsmästerskapets historia del 1 strax slut. Översätts just nu

2019-07-17 20:34:01 Redaktionen

"Epoken Wembley" - del 1 av Tommy Randers fyra volymer om världsmästerskapets historia har börjat översättas till polska och engelska. Den polska översättningen görs av Oliwia Flis som är dotter till förre föraren - bl a i Kaparna - Robert Flis, numera mek med mera för Philip Hellström-Bängs. Den engelska översättningen görs av författaren själv. Utgivning av båda versionerna planeras till hösten 2020. Den andra boken heter "Svenskarnas tid" och omfattar åren 1956-75. Den inleds med en bred översikt över hur perioden kunde bli dominerad av svenska förare. Arbetet med boken pågår fortfarande, vilket sannolikt innebär att utgivningen inte sker i höst. Besked kommer under september. Beställning kan fortfarande görs via webshopen eller tidningen. Den tryckta upplagan blir vad som följer av förhandsbeställningarna plus 50 ex för lager. Varje bok är numrerad och signerad. Något mer tryck görs inte efter första upplagan. "Epoken Wembley" är strax slut. LÄS MER

Nummer 6 2019...

2019-07-17 15:31:59 redaktionen

Elitserien såhär långt - det börjar att se mer "normalt" ut. Grand Prix - rödvitt i ledningen. SEC - Europamästerskapet. Allt om ungdomsspeedway. Bergströms världsranking. Holmqvist reser till Ungern. Arthur Elvin och 1929 års lektion för dagens klubbledare. Och mycket mer! LÄS MER

Hancock avbryter karriären

2019-05-02 10:31:32 Tommy Rander

Greg Hancocks fru har drabbats av aggressiv bröstcancer och legendaren avbryter omedelbart karriären för att stötte henne och parets tre gemensamma barn. Vi och hela speedwayvärlden hoppas att det ska sluta lyckligt på det privata planet. De rent sportsliga följderna blir att GP får sätta in Robert Lambert, som är förste reserv samt att Dackarna måste hitta en ersättare. LÄS MER

Börjar man prenumerera nu....
..börjar man med nummer 7/2019 som når prenumeranterna 13 augusti. Helårspenumeration kan påbörjas när som helst. Priset är 750:-.      
. Betala till bankgiro 0778-3731, mottagare Transmission Media AB eller med kort via webshopen.
GLÖM INTE att ange namn, adress och gärna mobilnummer och mailadress, om sådan finns.
Vill man börja med ett tidigare eller senare nummer anger man det vid betalning. 
Denna hemsida...
Det enda som skrivs på denna sida är information som berör Speedway Racing, böcker, resor och liknande. Här finns också info om lösnummer, länk till webshopen och liknande. För nyheter om speedway i allmänhet hänvisar vi till aktuellspeedway.se som gör det väldigt bra.
Var köper man lösnummer?
Klicka på fliken Köp tidningen längst upp på sidan, den leder till en förteckning över var den finns i lös form. Man kan också förbeställa nästa nummer via webshop eller genom att sätta in 80:- på bankgirot 778-3731. Glöm då inte att sätta ut namn och adress!
Frågor & svar
Bästa och snabbaste sätt att nå oss är via info@speedwayracing.se. Vill du hellre ringa så svarar Thomas Lind på 0736 536210 dit även sms kan sändas.