Du måste vara inloggad för att skriva

Robert Lindell
Datum 2014-04-25 11:27:09 IP: 213.113.75.205
För att få lite fart på detta forum kanske man kunde ha lite "uppsnack" och eftersnack runt varje GP-race under året. Banan, formkurvor, motorer, startspår, finalfyran m.m. Min fyra för i morrn: Ward, Nicki, Kasprzak, Zagar.


Bertil Hansson
Datum 2014-03-26 02:10:19 IP: 37.250.27.89
För att rekrytera nya förare behövs i första hand att minska kostnaden. 250cc kan ju kanske vara ett alternativ och framför allt göra det billigare både att köpa och underhålla materialet och se till att trimning över vissa normer förbjuds. Det viktigaste är att alla har samma förutsättning så att inte de som har större ekonomiska resurser kan skaffa sig fördelar. Då rasar kostnaderna fort i vädret igen. I nuläget förstår jag att många föräldrar inte har råd eller intresse av att ta kostnaden. Försdök få igång en serie för 250cc.


Tommy Rander
Datum 2014-03-18 09:27:57 IP: 37.250.249.41
När du skriver marknadsföring, menar du då att sporten inte raggar nya förare på ett vettigt sätt utan bara framstår som elitverksamhet? Dagens ungdomsverksamhet verkar i huvudsak vara "ärvd". Har talat med en del crosskillar i 14-15 års åldern och dom kan inte tänka sig pröva en 85cc-hoj: "leksaker", säger dom. 250cc, som ser ut som riktiga speedwayhojar, skulle kunna öppna för crossungar. Därifrån kom massor av förare innan vi fick 80/85 och så är det fortfarande österut. Laguta är ett sånt exempel.


Conny Haage
Datum 2014-03-16 11:34:00 IP: 90.231.194.37
Svensk Speedway och framtiden,det ser inte ljust ut. Men vad är felet, marknadsföring vill jag påstå, speedway framställs idag som om det endast finns Elitverksamhet och dit rekryterar du inga nya förare. Hoppas på vettig diskusssion i detta Forum / Weslake


41669TOR
Datum 2014-03-10 05:50:23 IP: 90.227.183.88
Då är forumet igång. Första frågan är väl om en hårt standardiserad 250cc- maskin borde införas från cirka 13 års ålder. Det innebär att svenska ungdomar kan träna och tävla med riktiga cyklar och enkelt borde kunna slåss med polacker och andra på 500cc från det att de fyller 16.


Artiklar


Exit Lindgren

2017-10-01 17:56:25 Tommy Rander

Kraschen i måndags i Wolverhampton blev det sista som Fredrik Lindgren gjorde i speedway i år. Skadan i nacken är sådan att han måste kliva av cykeln. Därmed försvinner också chansen till en svensk medalj. Det har varit ett tungt år för veteranerna med både Nicki Pedersen, Greg Hancock och nu alltså även Lindgren borta ur leken. Antonio Lindbäck blir därmed ende svensk till start i Torun och Melbourne. LÄS MER

Rander på scen med the Shakers och i TV

2017-09-29 21:38:29 redaktionen

Tidningens chefredaktör har som många vet bakgrund i rockmusiken. Ännu spelar bandet the Shakers då och då. Fredag 10 november gör de ett gig på Redbergsteatern i Göteborg. Dagen därpå är de i Tranås. Som Rander brukar säga: - Bäst att kolla oss nu, vi är så gamla att vi kan dö i morron... 14 oktober dyker herrn upp i TV-rutan i programmet Barn av vår tid, det handlar om skivbolaget Nacksving som var ett viktigt centrum under den epok som kallas musikrörelsen. Tommy var en tung person i sammanhanget och var en av de centrala figurerna bakom bl.a ANC-galan hösten 1985. LÄS MER

Drabik juniormästare

2017-09-29 21:34:52 redaktionen

Tredje och sista deltävlingen i årets junior-VM kördes ikväll i tjeckiska Pardubice. Polens Maksym Drabik vann både denna rond och hela mästerskapet. Silver gick till Bartosz Smektala, även han från Polen, och brons togs av fjolårsmästaren Max Fricke. Mer om tävlingens två sista ronder i Speedway Racing nr 8. LÄS MER

Tre klara för GP 2018 efter Challenge plus Hancock

2017-09-28 19:27:44 Tommy Rander

Efter Grand Prix Challenge i ryska Togliatti är ryssen Artiem Laguta, Polens Przemyslaw Pawlicki och britten Craig Cook klara för GP 2018. Den senare eftersom Dudek lär klara en plats i topp-8. Hancock har meddelat att han fortsätter efter en lyckad operation av en axel och får garanterat wildcard 2018. Traditionellt har de förare som placerat sig nia och tia också fått ett kort, men det är förstås inget som är givet. LÄS MER

Slutspelet i Elitserien: SMEDERNA!!

2017-09-28 11:39:10 Tommy Rander

Eskilstuna Smederna är svenska lagmästare 2017. Det blev dom efter att i tur och ordning slagit ut Dackarna och Masarna i kvarts- och semifinaler. När laget tog sig an Elit Vetlanda i finalen fick man börja med 8 poängs förlust hemma på Gröndal. Det vände man med besked borta på den "omöjliga" Vetlandaovalen, segrade med 18 pinnar och vann totalt med 10. Laget har varit nedspelat sedan fjolårets kris och sågs av många som en nedflyttningskandidat. Man har överträffat alla förväntningar, från början till slut. Värvningen av Leon Madsen, som efter en match såg ut som ett fiasko blev ännu en framgång i finalerna. Publikt samlade laget dessutom den största publiken sedan slutspelsmatcherna 2001 mellan Masarna och Rospiggarna. Över 8000 såg final 1 i Eskilstuna. Hela slutspelet skildras i Speedway Racing nr 8 som utkommer i mitten av oktober. september. LÄS MER

Börjar man prenumerera nu....
..börjar man med nr 8/2017 som når de som prenumererar senast måndag 18 oktober. Helårspenumeration kan påbörjas när som helst och omfattar 10 nummer, väggalmanack och kalendern Speedway Sverige. Priset är 750:-.      
. Betala till bankgiro 0778-3731, mottagare Transmission Media AB eller med kort via webshopen.
GLÖM INTE att ange namn, adress och gärna mobilnummer och mailadress, om sådan finns.
Vill man börja med ett tidigare nummer anger man det vid betalning. 
Var köper man lösnummer?
Klicka på fliken Köp tidningen längst upp på sidan, den leder till en förteckning över var den finns i lös form. Man kan också förbeställa nästa nummer via webshop eller genom att sätta in 80:- på bankgirot 778-3731. Glöm då inte att sätta ut namn och adress!
Frågor & svar
Bästa och snabbaste sätt att nå oss är via info@speedwayracing.se. Vill du hellre ringa så svarar Thomas Lind på 0736 536210 dit även sms kan sändas.